معرفی و آموزش پخت انواع غذا

در این وبلاگ قصد دارم انواع غذا های ایرانی و خارجی رو معرفی و روش های پخت آنها را برای شما قرار بدم

معرفی و آموزش پخت انواع غذا

در این وبلاگ قصد دارم انواع غذا های ایرانی و خارجی رو معرفی و روش های پخت آنها را برای شما قرار بدم

طرز تهیه ته دیگ تل کادایف

ته دیگ تل کادایف

مواد لازم : 

تل کادایف : 1 بسته 

روغن : 4 قاشق غذاخوری 

نمک : 1 قاشق چایخوری 

برنج : 4 پیمانه 

آب : به میزان لازم 

طرز تهیه 

ابتدا 4 پیمانه برنج رو شسته (من همیشه برنج هام رو به صورت کته درست میکنم و همیشه چشمی آب به برنج ام اضافه میکنم ) و به اندازه یک بند انگشت  آب رو به برنج اضافه کنید یا میتونید اگر از 4 پیمانه برنج استفاده کند 5 پیمانه آب اضافه کنید 1 پیمانه آب بیشتر بریزید اینجوری هم عالیییییی میشه و سپس روی حرارت گذاشته و 1 قاشق چایخوری نمک و 4 قاشق روغن رو به برنج تون  اضافه کنید و سپس در قابلمه دیگه روغن رو اضافه کرده و به اندازه 1 سانت از رشته تل کادایف رو به قابلمه تون اضافه کنید و روی هم فشار بدید تا یکدست بشه و بعد برنج تون که به مرحله نیم پخت رسید کم کم به قابلمه اصلی تون اضافه کرده و بازم با قاشق روی هم فشار بدید  که موقع برگردوندن برنج تون راحت از قابلمه خارج بشه  اگر آب برنج تون کم شده نصف استکان آب دور تا دور برنج تون بریزید و روی حرارت کم و از شعله پخش استفاده کنید تا برنج تون دم بکشه و سپس به راحتی تو ظرف مورد نظر برگردونید .

طرزتهیه کباب تابه ای با انواع گیاهان و صیفیجات

 کباب تابه ای با انواع گیاهان و صیفیجات

مواد لازم :

۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده

یک پیاز رنده شده و آب گرفته

سه ق جعفری خرد شده 

یک ق چ پودر آویشن

یک ق چ گرد غوره یا سماق و بیشتر برای روی خورشت

نمک و فلفل

فلفل دلمه ای هررنگی که در دسترس دارید 

پیاز قرمز یک عدد خلال

بادمجان سرخ شده سه عدد 

گوجه حلقه شده سه عدد 

رب گوجه یک ق غ

آب جوش یک و نیم لیوان ( نه بیشتر)

ترکیب روغن زیتون و کره در حد دلخواه 

روش کار :

مواد کباب تابه ای و برگر و گوشت استیک را از یک روز قبل آماده کنید ، اینکار باعث میشه گوشت ، به قول شفها ، کهنه بشه ، منظور از کهنه شدن رسیدن و جا افتادن هست در این صورت طعم گوشت بهتر و پختش راحت تر و بافتش بعد از پخت نرم تره ، مثلا هیچ وقت گوشت قربونی رو همون موقع نپزید بگذارید یک دو سه روزی در یخچال بمونه تا برسه یا به اصطلاح کهنه بشه مثل پنیر که میگذارند کهنه بشه و برسه و طعمش غنی و غلیظ و فر آوری بشه ...

گوشت و پیاز و جعفری و گرد غوره یا سماق و نمک و فلفل و پودر آویشن را باهم در ظرف در داری بریزید .

با دست تمیز ، پنج دقیقه ، ماساژ بدهید و در ظرف را بگذارید و ۲۴ ساعت در یخچال استراحت بدهید .

بعد همه گوشت را به شکل کتلت در آورید و روی یک سینی بگذارید .

تابه را داغ کنید و ترکیبی از روغن و کره در تابه بریزید ، تکه های شکل داده را در کمی آرد گندم که در بشقابی ریخته اید ، انداخته دو طرفش را آرد مالی کنید و در روغن با حرارت بالا ، خیلی کوتاه ، هر دو طرف را سرخ کنید تا تمام شوند و کبابها را بعد از سرخ شدن در بشقابی کنار بگذارید .

این تکنیک آرد مالی برای آب نیانداختن گوشت هست و غلیظ شدن سس این خوراک در آخر طبخ و برای نچسبیدن به ظرف .

بعد در همان تابه و در همان روغن باقی مانده رب را تفت دهید و کمی زردچوبه اضافه کنید و بعد آب جوش را به تابه اضافه کنید و کبابها را در کف تابه در سس بچینید و گیاهان و صیفیجات مورد نظر را روی کبابها بگذارید . در ظرف را بگذارید و حرارت را کم کنید تا آرام بجوشد و جا بیفتد . 

این غذا را با نان یا چلو و یک خروار عشق و مخلفات سرو کنید .

طرز تهیه درست کردن برنج قالبی

برای درست کردن برنج قالبی ابتدا به تعداد  نفرات برنج آماده خیس میکنیم. پیمانه تون میتونه لیوان معمولی یا پلو پز بشه. مثلا برای ما ۳ تا لیوان پلوپز. اگر برنجتون ایرانی بود اول تمیز میکنیم و خوب میشوریم ک خاک برنج از بین بره و اب زلال بشه. بعد به ازای هر پیمانه یک قاشق مرباخوری نمک دریا یا یک تکه اندازه گردو سنگ نمک استفاده کنید( سنگ نمک یا نمک دریا از خرد شدن برنج حین پخت جلوگیری میکنه) و حدودا یک تا سه ساعت برنج رو خیس میکنیم. بعد آب برای برنج میزاریم تا جوش بیاد. اگر به صورت کته درست میکنید یک پیمانه بیشتر از مقدار برنج آب توی قابلمه بریزید و اگر برنج دمی باشه از نصف قابلمه بیشتر باشه مقدار اب. سایز قابلمه خیلی مهمه. باید قابلمتون نسبت به مقدار برنج بزرگتر باشه که بتونه راحت قد بکشه و خمیر نشه. من برای برنج قالبی تو قابلمه بزرگتر برنج رو پختم بعد تو قالبمه سایز پانزده دم دادم. وقتی اب جوشید آب  برنج رو دور میریزیم و به اب در حال جوش  اضافه میکنیم.  و تایم میدیم تا برنج روی سطح اب بیاد. وقتی مقدار قابل توجهی برنج روی سطح اب اومد ابکش میکنیم.(تا اینجا برنج آبکش داریم، که وقتی برای ته چین میگیم برنج آبکش شده منظور همینه) توی قابلمه سایز ۱۵ و یا هر سایز دیگه ای ابتدا مقداری آب(برای خوب ترکیب شدن زعفران و روغن) ریخته روغن میریزیم و یک قاشق زعفران غلیظ دم کرده میریزیم مواد و خوب ترکیب میکنیم و مقداری برنج برای ته دیگ میریزیم و بعد بقیه برنج. خوب فشرده میکنیم و تایم میدیم از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه تا دم بکشه. بهترین نشونه اینه که کناره های برنج کمی تغییر رنگ بده. بعد بشقاب رو روی قابلمه گذاشته و برمیگردونیم. توجه داشته باشید که قابلمه حتماااااا نچسب باشه. درست کنید 

طرز تهیه خیارشور خونگی

خیارشور خونگی  مواد لازم:

سه کیلو خیار (خیار رو بشورید وبا دستمال آشپزخانه خوب خشک کنید )

دویست وپنجاه گرم سبزی(ترخون جعفری ریحان نعنا شوید) رو تمیز کرده لازم نیست خورد کنید فقط چند تکه شه کافیه بشورید کاملا آبش بره ▫️چند عدد فلفل تند چند حبه سیر ▫️آب ده لیوان دسته دار فرانسه ▫️نمک نصف لیوان یک ذره بیشتر از نصف لیوان ▫️سرکه سفیدیک ونیم لیوان تا دولیوان( سرکه انگور)

طرز تهیه معجون چاقی خانگی با خواص درمانی بالا

طرز تهیه معجون چاقی خانگی با خواص درمانی بالا 

 ویژگی های این معجون :


اشتها آور برای همه گروه های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان

چاق کننده بدون بازگشت

چاق و پر کننده صورت

رفع کم خونی

افزایش وزن

رفع ضعف جسمانی و تقویت کننده عمومی بدن

حاوی انواع گروه ویتامین ب ، روی ، ‌آهن ، مس

  مواد لازم برای تهیه : 


پودر مالت جو ۱۰۰ گرم

آرد نخودچی ۱۰۰ گرم

نشاسته ذرت ۲ کیلوگرم

پودر کاکائو ۲۰۰ گرم

پودر جوانه گندم ۱۰۰ گرم

پودر جوانه جو ۱۰۰ گرم

مغز فندق ۵۰ گرم

مغز بادام درختی ۱۰۰ گرم

مغز پسته ۵۰ گرم

مغز بادام زمینی ۵۰ گرم

مغز بادام هندی ۱۰۰ گرم

انجیر خشک شده ۱۰۰ گرم

کنجد ۵۰ گرم

جین سینگ قرمز ۵۰ گرم

نبات ۲ کیلوگرم

 

روش تهیه و روش مصرف


تمام مواد را با هم نرم آسیاب کرده و هر بار دو قاشق غذاخوری از پودر را به همراه ۱ لیوان آب سرد ابتدا مخلوط کرده سپس روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب هم بزنید تا مانند فرنی قوام آورده و میل کنید به صورت روزانه دو بار یعنی یک نوبت صبح قبل یا همراه صبحانه و یک نوبت عصر میل کنید . تهیه کردن این نوع فرنی روزانه فقط ۵ دقیقه وقت شما را خواهد گرفت.

پودر تهیه شده را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.